zondag, 19 november 2017 13:56

Paralympisch Bingo Pubquiz

Organiseer een Bingo pubquiz voor de roverscouts waarbij voor elke correcte vraag een voorwerp gevonden moet worden.

Deze activiteit word in teams gespeeld, waarvan elk groepslid een handicap toegewezen krijgt. (geblinddoekt zijn, oordopjes in (doof), armen niet gebruiken, niet praten, Tunnelvisie (bril van kokertjes), enkels aan elkaar vast gemaakt)

De organisatie heeft een bingo-set met bijbehorende vragen en voorwerpen voorbereid, en voor elk nummer dat getrokken word en op de kaart van het groepje staat, moet een groepslid dit bijbehorende voorwerp in en rond het clubgebouw verzamelen. Per groepje moet steeds een ander lid het voorwerp ophalen. (bijvoorbeeld, met de klok mee)

Om te winnen moet het groepje de correcte antwoorden op de vragen hebben, en zoveel mogelijk bijbehorende voorwerpen hebben verzameld. De vragen zijn afgestemd op de Paralympische spelen die het moment bezig zijn.

• Bingo set
  • Lijst met bingonummers – vragen – voorwerpen (en antwoorden)
  • Blinddoeken
  • Oordopjes of koptelefoons
  • Koord
  • Tunnelvisiebrilletjes ( twee wc rolletjes aan elkaar en als bril opzetten)

Zorg dat er geen materiaal in de weg ligt waar over gestruikeld kan worden en markeer waar opstapjes, afstapjes en trappen zitten.

Inspiratie voor vragen:

Lees 2142 keer Laatst aangepast op donderdag, 01 maart 2018 09:52