Steel de kribbe

Leren samenwerken als ploeg. Vaardigheden ontwikkelen zoals je geruisloos verplaatsen. Tactisch inzicht ontwikkelen.

Het spel wordt gespeeld met ploegen. Eén van de ploegen functioneert als bewaker, de andere ploegen proberen spullen weg te halen.

In het Scoutinggebouw zijn allerlei zaken geplaatst die te maken hebben met de kerststal. Allerlei ramen en deuren zijn open. Ploegen proberen ongemerkt deze kerststalspullen te stelen uit het gebouw en naar buiten te brengen om zo een volledige kerststal te maken. De bewakende ploeg probeert er voor te zorgen dat dit niet gebeurt. Zodra een scout getikt is door een bewaker geeft hij zijn gestolen object af en gaat naar buiten. Daarna probeert hij opnieuw het gebouw binnen te komen om iets weg te halen.

Heeft een ploeg dubbele spullen dan kan zij deze proberen te ruilen tegen spullen die nog ontbreken bij één van de andere ploegen. De ploeg die als eerste zijn kerststal compleet heeft heeft gewonnen.

20 minuten om de spullen te verspreiden over het gebouw.

• Spullen voor het maken van een kerststal; voor iedere spelende ploeg één set materialen.

• Bepaalde ruimtes kunnen verduisterd worden om het wat moeilijker en spannender te maken. Zorg er dan wel voor dat er in verduisterde ruimtes niet allerlei materialen los rondslingeren.
  • Zorg er als staf voor dat je goed zicht blijft houden op het spel.

• Zorg ervoor dat er geen gevaarlijke objecten of uitsteeksels in het gebouw aanwezig zijn als je dit spel speelt!

Lees 2120 keer Laatst aangepast op dinsdag, 12 januari 2021 17:22