zondag, 04 augustus 2024 11:51

Schriftenspeurtocht: De zoektocht naar geschreven taal

Op de wereld worden vele talen gesproken, maar ook verschillende schriften worden er gebruikt. Het doel van deze speurtocht is om de (oudste) Welpen of Scouts kennis te laten maken met deze schriften.

Door het bos worden kaartjes opgehangen. Die kaartjes zijn geschreven in een bepaald schrift in een bepaalde taal. Meeste zijn geografische locaties. Bij elke kaart moet de Welp of Scout raden welke schrift het is. Vervolgens krijgen de deelnemers dan een letter. Die vormen samen een aantal woorden.

Punaises

Zie bijlages

Aanvullende informatie

Lees 38 keer Laatst aangepast op vrijdag, 09 augustus 2024 16:59