zondag, 14 april 2024 13:57

Feestelijke cupcakes versieren

Maak de mooiste cupcakes voor een feestelijke gebeurtenis op het clubhuis of wachtschip!

Heb je wat te vieren met jouw Scoutinggroep? Een jubileum, opening van het nieuwe clubhuis of een seizoensopening? Eén van de dingen die feest schreeuwen zijn natuurlijk taarten en cupcakes! Ga met de bevers, welpen of scouts aan de slag met cupcakes versieren: makkelijk, leuk én lekker!

Versier de cupcakes bijvoorbeeld in het thema van het feest of in de kleuren van jouw Scoutinggroep. Je kan bijvoorbeeld wat patronen of plaatjes als voorbeelden uitprinten zodat de leden daar mee aan de slag kunnen. Denk hierbij aan een mooi kampvuur, jullie groepsdas, een tent of een sterrennacht die je als kleine kunstwerkjes op de cupcakes kunt plaatsen.

Als je gedetailleerde versieringen wilt maken, kan je een spuitzak gebruiken om het glazuur of de chocolade op te spuiten of je kan van een plastic (ziplock) zakje een spuitzak maken door in één van de onderste hoeken een gaatje te knippen en hieruit de lekkernijen te spuiten.

Bever thema verhaal:

Rozemarijn is in de keuken lekker bezig om cupcakes te bakken, Stuiter komt erbij kijken en krijgt te horen dat ze zo meteen ook versierd moeten worden. Daar heeft Stuiter wel zin in! Helpen de bevers mee?

Welpen thema verhaal:

Baloe is bezig met bij het Wolvenhol. Hij maakt hier lekkere versnaperingen om uit te delen. Mowgli en Shanti vinden dat het mooier kan. Samen met alle welpen versieren ze de cupcakes in junglethema of gebruik de kleuren van jouw Scoutinggroep.

• Cupcakes (kant-en-klaar of zelf van tevoren gemaakt)
  • Glazuur of chocolade
  • Sprinkels en andere eetbare versieringen
  • Spuitzak of plastic (ziplock) zakjes
  • Of bedenk zelf extra toevoegingen!

Als je de cupcakes zelf gaat bakken met de jeugdleden, pas dan goed op met de hete oven.

Denk ook goed aan eventuele allergieën!

Aanvullende informatie

Lees 48 keer Laatst aangepast op zondag, 04 augustus 2024 10:03
Meer in deze categorie: « Peddeldans (Waterspel) Handjesmuur »