zondag, 25 februari 2024 15:26

Freek Fonk's escape kist

(1 Stem)

Freek Vonk heeft een 'materiaal kist' bij het clubhuis gedropt met een verrassing voor de jeugdleden. Maar die verrassing krijgen ze niet zomaar, daarvoor moeten puzzels opgelost worden.

Op de kist zit een brief namens Freek. Hierin staat de de uitleg voor de jeugdleden:

He hooi,

Je staat op het punt een van mijn bijzondere kisten te openen. Een waar je niet zomaar in mag, tenzij jullie op tijd het cijfer van het cijferclot kan ontdekken en dat invoeren! Let op jullie hebben maar beperkt de tijd, dus zorg dat je op tijd alle puzzels oplost.

Je hebt vast al gehoord waar deze incape kist over gaat: Freek Vonks kriebeldieren! Veel mesten vinden kriebeldieren eng of spannend omdat ze op onverwachte plekken kunnen opduiken. Ik hoop dat jullie er niet bang voor zijn.

Aan jullie de taak om de puzzels op te lossen. De code dieren staan op deze figuren: (rondje, driehoek, vierkant, zeshoek)

Vind de 4 codedieren en los de bijbehorende puzzels op. Voer de 4  cijfers van de codedieren om zo de cijfers van het slot op de kist te kraken. Voer deze code binnen de afgesproken tijd in en verdien de inhoud!

Veel succes en LATERRR!

Freek Fonk

Hierna gaan de jeugdleden de puzzels uitvoeren die bij de 'brief' horen om de kist te kunnen openen.

• Kist
  • Slot met als cijfer code: 1578
  • Beloning, bijvoorbeeld een natuur gerelateerd insigne, of wat lekkers
  • Opdracht uitgeprint voor bevers
  • Opdracht uitgeprint voor welpen
  • Opdracht uitgeprint voor scouts en ouder

1. Bij welpen en scouts en ouder kun je ook opdracht maken voor de dieren die niet uit de sudoku komen. Hierdoor is de uitkomst van de sudoku minder te voorspellen.
  2. De opdrachten kun je ze lamineren waardoor het vaker te gebruiken is (stiften en whiteboard markers zijn dan namelijk met een doekje uit te wissen).

Aanvullende informatie

Lees 1841 keer Laatst aangepast op dinsdag, 27 februari 2024 17:12