maandag, 11 juli 2022 16:11

Bandasky: jerrycan spel uit Slovenie

Duw en trekspel wat bij veel groepen uit Slovenië gespeeld wordt.

Scouts creëren een cirkel waarbij ze elkaars handen vasthouden.

In het midden staan ​​twee "Bandasky" (grote jerrycans voor water - 15l, 20l, 25l...).

Dan is er het enige doel, de anderen elimineren met in de cirkel bewegen en ze naar deze jerrycans duwen. Iedereen wie deze jerrycans omduwt, is uit het spel.

De twee scouts die overblijven winnen het spel.

Thema introductie

Bevers

Sterre stroom is met haar boot naar Slovenië gevaren. Hier heeft ze Sloveense scouts ontmoet. Sterre verteld hier aan stuiter over. De scouts uit Slovenië hebben veel gelijkenissen met ons als scouts in Nederland. Ook zij dragen een uniform met das, openen met vlag en spelen gave spelen. Maar de spelen die ze spelen gaan soms net iets anders. Badansky is zo'n spel die Sterre nog niet kende.

Welpen

Chil is over de uithoeken van de Jungle gevlogen en heeft gekeken bij scoutinggroepen over de grens. Nu zit hij bij de Ruïne Emaarate en verteld aan Mowgli en Shanti dat hij bij scouts in Slovenië veel overeenkomsten gezien zoals het dragen van een bouse en das, en dat er in Slovenië ook geopend word met een vlag. Maar dat sommige favoriete spelen er heel anders uitzien. Chil een leuk spel heeft gezien met de naam Badansky

2 grote jerrycans gevuld met water

Zorg ervoor dat de jerrycans goed dicht zijn. Water kan voor gladde ondergrond zorgen.

Aanvullende informatie

Lees 2179 keer Laatst aangepast op maandag, 11 juli 2022 19:31