zondag, 24 januari 2021 12:42

Vlaggenroof hike en seek style

In de stad / dorp / wijk zijn vlaggen verstopt, welk groepje kan ze binnen de tijd allemaal vinden? En wie wordt er zo min mogelijk gesnapt?

Thema introductie bevers

Stuiter is bij Sterre en Steven Stroom. er liggen 2 kaarten op tafel. Steven verteld dat de ene kaart de kaart de kaart is van Nederland met alle provincies in een andere kleur. Hij verteld dat elke provincie, net als Nederland zelf, een eigen vlag heeft. De plek waar deze vlaggen hangen staat op de andere kaart. Stuiter is dol enthousias: hij wil ze gelijk gaan zoeken.

Thema introductie welpen

Bij de Khaali Jagah-vlakte zijn er verschillende vlaggen verstopt en Mowgli en Shanty moeten ze zien te vinden. Alleen is er 1 probleem: Shere Khane loopt rond en probeert te verkomen dat Mowgli en Shanti bij de vlaggen komen.

De activiteit

Er zijn 12 vlaggen verstopt op verschillende herkenningsplekken in de stad dorp of wijk. De locaties zijn niet bekend maar de deelnemers (jeugdleden met hun gezin) krijgen vlak voor de start van de activiteit een bestand met hints over de locatie. Als ze de hints snappen en ze komen op de juiste locatie hangt daar een vlag. Hier kunnen de deelnemers hun handtekening of ''tag'' op plaatsen, dit is 1 punt waard.

Om de activiteit wat spannender en actiever te maken is er in het spel ook politie of douane of paparazzi aanwezig, dit is de leiding. Zij proberen de deelnemers herkenbaar op de foto te krijgen. Dit kost 1 punt. Het opjagen van de deelnemers zorgt voor leuke situaties en foto's.

Het team die op de meeste vlaggen hun handtekening hebben gezet en het minste zijn gefotografeerd, wint het spel.

• Vlaggen. (Wij hebben er 12 gedaan, op A3 papier)
  • Kaart met het aangegeven spel gebied.
  • Camera voor de politie/paparazzi
  • Vervoer voor de politie/paparazzi
  • Teams (Jeugdleden en hun gezin)

Let als politie zijnde goed op het verkeer als je achter groepjes aan gaat.

Hang de vlaggen een beetje op een afgelegen plek zodat er voldoende vlucht ruimte is voor de teams.

Foto sfeer impressie.

Lees 1782 keer Laatst aangepast op zondag, 03 april 2022 14:17