dinsdag, 12 januari 2021 13:32

Cluedo: Marshmallow zak leeg op weekendkamp!

(1 Stem)

Lisa gaat met haar mede-scouts een weekendje op kamp. Tijdens dat weekendje wordt de marshmallow zak leeggeroofd. Kun jij aan de hand van hints uitzoeken wie de dader is, hoe het is ontvreemd en waar de marshmallows zijn verstopt?

De schoolbel gaat, het is eindelijk weekend! Lisa pakt haar spullen en fietst gauw naar huis. Vanavond is het dan eindelijk zover! Het weekendje met de Scouts van haar Scoutinggroep waar ze al zolang naar heeft uitgekeken. Dat wordt laat opblijven en lekker kletsen met de meiden, tenminste als de leiding hun niet gaan betrappen. Maar ach, dat hoort er ook bij zat ze zo te dromen. "Oeps, sorry!” roept ze naar de voetganger die ze bijna omver rijdt. Eenmaal thuis aangekomen zegt ze haar mams gedag en gaat gauw haar spulletjes pakken.

Op het clubgebouw aangekomen krijgen de Scouts de route naar het Scouting Kampeerterrein in Eerde. Het is een stuk fietsen, maar onderweg zijn er posten en voordat ze het wisten komen de Scouts aan op het terrein. Gauw de tenten opzetten en daarna lekker bij het kampvuur zitten met de warme chocolademelk met slagroom! Mmm, dat gaat er wel in!

Het is al laat en een aantal Scouts gaan naar bed. Ze zijn nog moe van de fietstocht. Lisa en een aantal andere Scouts blijven nog bij het kampvuur. Zeker als de leiding vertelt dat ze marshmallow gaan roosteren. Wel moeten ze nog een tak zoeken uit het bos om daar dan de marshmallow mee te roosteren. Opeens klinkt er een brul door het bos. Het komt uit de tent van de leiding! Iedereen rent naar de tent waar Léon met open mond zit te wijzen naar de lege gescheurde marshmallow zak. Wat is dat nou dan?

Lisa en de rest van de Scouts zijn vast besloten om de dader te gaan vinden die de zak heeft leeggeroofd. Wie zou dat nou gedaan hebben? Al nadenkend vinden ze al gelijk al een aantal Scouts en leiding verdacht. Waarom heeft Marlijne nu een jas aan en waarom komt Stijn op zijn dooie gemak aanlopen?

Download  los alle puzzels op om achter de antwoorden te komen. Met de antwoorden van deze puzzels kun je de verschillende verdachten, hoe het is ontvreemd en de verstopplekken wegstrepen totdat je één antwoord overhoudt. Op deze pagina kunnen de Scouts ook zelfstandig het antwoord invullen en krijgen ze te zien of het antwoord goed is.

Speluitleg cluedo

Aan jou de taak om uit te zoeken wie de dader is, hoe het is ontvreemd en waar de marshmallows zijn verstopt. Want dat ze niet op zijn gegeten, is wel zeker gezien de grote van de zak. Dat is teveel om allemaal in één keer op te eten.

Download het puzzeldocument om het puzzeldocument te downloaden en los alle puzzels op om achter de antwoorden te komen. Met de antwoorden van deze puzzels kun je de verschillende verdachten, hoe het is ontvreemd en de verstopplekken wegstrepen totdat je één antwoord overhoudt.

Klik op "Ik weet de oplossing!" om de gevonden antwoorden in te vullen. Kom je er niet uit dan kun je hier per puzzel een hint vinden en een overzicht van de veelgestelde vragen.

Maak gebruik van de Scouting skills pagina op deze website en Google. Natuurlijk mogen je ouders je ook helpen als je er niet uitkomt.

Lees 4136 keer Laatst aangepast op donderdag, 11 februari 2021 20:06