zondag, 22 maart 2020 12:07

Online opkomst: Hiken, verbreed je wereld!

(1 Stem)

Toch met scouting techniek hiken bezig zijn zonder dat je echt buiten bent (ivm met corona, kan ook als slecht weer opkomst).

Vierdelige i-hike op Google Streetview. Als digitale globetrotters bezoeken we Rusland, Taiwan, Groenland en Australië! Iedereen mag natuurlijk gebruik maken van de hikes die wij (scouting Thorheim) uitgezet hebben op onze website: https://thorheim.nl/hiken-online

Hieronder staat de uitleg die wij aan de welpen hebben gegeven.

Hoe werkt het

"Loop" de hike en stuur dan als bewijs een foto van jezelf bij het eindpunt naar je leiding om te bewijzen dat je er echt bent geweest. Verder is er bij elke hike een opdracht, let dus goed op terwijl je aan het "lopen" bent! Om de zoveel tijd komt er weer een hike bij (uiteindelijk vier totaal!), maak eerst de hike waar je mee bezig bent af voordat je aan de volgende begint.

"Loop" samen of ga de strijd aan!

Doe deze opkomst samen! "loop" de hikes samen met je familie en vrienden, of maak er een wedstrijd van. Ga met elkaar de strijd aan, wie heeft welke hike het snelst uitgelopen?

Klassement

Voor elke uitgelopen hike krijg je 2 punten, ben je de eerste die een hike heeft uitgelopen dan krijg je er 3! Wie alle vier de hikes uiteindelijk heeft uitgelopen krijgt 2 extra bonuspunten. Iedereen mag meedoen, stuur als bewijs al je foto's zo snel mogelijk naar de leiding.

Tips voor tijdens het hiken

Mocht je vastlopen tijdens de hike, probeer dan een of twee kruispunten vooruit te gaan om ze zien of de route klopt. Klopt het niet? Ga dan een paar kruispunten terug! Mocht je er helemaal niet meer uitkomen vraag dan iemand om hulp, mocht je er echt niet uitkomen dan kan je natuurlijk ons ook even de leiding mailen.

• Iets van een scherm (pc, laptop, iPad etc.)
  • Uitgezette online routes

Bij gebruik van al uitgezette hikes

• Loop de hikes eerst zelf een keer (https://thorheim.nl/hiken-online) zodat je de eindlocaties weet.
  • Zorg ervoor dat je de antwoorden op de opdrachten weet (25 à 26 zebrapaden, 4 mensen, 20 rode auto's 4 bussen) maar wees ook soepel als ze er 2 naast zitten.
  • Qua tijd wisselt het heel erg hoelang kinderen er over doen, de snelste was in 1,5 uur klaar met alle 4 de hikes, sommige waren 5 uur later nog bezig.
  • Het is niet erg als ze niet alle hikes lopen.

Voor het maken van eigen routes

• Let er goed op dat je verder kan klikken in Google Streetview, soms klik je en verdwijn je ineens naar een 360 graden foto, probeer dit te vermijden aangezien dit voor verwarring kan zorgen.
  • Maak veel overzichtelijke kruispunten, het wordt lastig als je geen tips geeft.
  • Kopieer de link van de startlocatie van Google Streetview en geef die bij de route, klik je op de link dan kom je precies op die foto uit.
  • Laat een andere leiding de hike eerst "nalopen" zo weet je ongeveer hoelang de kinderen er over zullen doen.
Lees 4641 keer Laatst aangepast op zondag, 01 augustus 2021 20:53

1 Reactie

• Reactielink zondag, 12 april 2020 11:07 Geplaatst door Martin Helmich

Hi scouting Thorheim, wilde even laten weten dat we jullie opkomst hebben gebruikt. De Moskou hike hebben we tijdens onze online opdracht "gelopen"en Taiwan hebben we geplakt en geknipt voor een thuisopdracht. Reacties waren positief!

Dank voor het delen! Groet, Scouting Sint Patrick Rotterdam

Rapporteren