zondag, 17 november 2019 11:14

Religie memory

Bewuste worden van hoeveel soorten religie er zijn.

Maak van diverse religlieuze tekens een memeorie spel. Gebruik hiervoor van elke religie 1 symbool. Op het 2e kaartje komt de naam van de religie te staan. Ga hierna Memorie spelen.

Dit spel kan je doen door alle kaartjes in het midden van een cirkel te leggen en je verdeelt je groep in 3 tallen. Elk 3 tal krijgt een eigen kleine cirkel. In de grote cirkel staat een bord met daarop de namen van de religies en het bijbehorende symbool.

Alle kaartjes worden in de grote cirkel verdeeld en liggen met de tekst/ symbool naar beneden.

Deze kunnen ze gaan roven en ze mogen ze ook bij anderen gaan roven tenzij ze een combinatie hebben. Deze houden ze apart en mogen niet meer geroofd worden. het groepje met de meeste juiste combinaties is de winnaar.

• Elke religie heeft een symbool en een naam. Doel van deze memorie is om alle namen van de religie te combineren aan het symbool. Deze kan je makkelijk vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie.
  • Kaartjes met daarop de naam van de verschillende religies. Kaartjes met daarop de verschillende symbolen van de religies

Het is een spel waarbij de leden zullen gaan rennen en kunnen tegen elkaar botsen best kan je dit spel op een grasveld gaan spelen.

• Zorg voor goed overzicht. Maak desnoods een kleine cirkel binnen de deelnemer cirkels waar ze de setjes in neerleggen zodat deze niet gestolen kunnen worden.
  • Laat hierna de jeugleden iets over de verschillende religies opzoeken of ga bij de onbekendere religisch op bezoek.

Aanvullende informatie

Lees 1728 keer Laatst aangepast op zaterdag, 18 november 2023 11:50