100 vrienden

Laat je verbazen in inspireren over de hoeveelheid contacten die jullie gezamenlijk hebben. Deze contacten kunnen helpen bij het opzetten en organizeren van uitdagende en unieke activiteiten. Komen jullie aan de 100 vrienden?

Bij Scouting doen we veel uitdagende en afwisselende activiteiten en staan we midden in de samenleving. Voor sommige van deze activiteiten is het leuk, handig of zelfs nodig dat je contact legt met mensen van buiten de vereniging. Tijdens deze bijeenkomst kom je erachter wie wat zou kunnen betekenen voor de jaarplanning. Met de contacten van iedereen uit de groep kom je veel verder dan je vooraf zou denken!

Zorg voor pennen en kleine briefjes (post-its). Elke deelnemer schrijft zoveel mogelijk namen op van vrienden of kennissen die iets voor de groep kunnen betekenen. Schrijf het beroep of de functie erbij. Denk aan iemand die jullie kan meenemen in z’n zeilboot, een slager voor een goedkope barbecue of een oom bij de politie voor een excursie. Iedereen bekijkt de briefjes en zet een sterretje op de briefjes met een leuke activiteit. Zo plan je de komende opkomsten vol met uitdagende activiteiten en weet je gelijk wie wat organiseert of probeert te regelen. Zorg dat elke deelnemer in gelijke mate van zijn netwerk gebruik maakt.

• Voldoende schrijfmateriaal.
  • Voldoende post it briefjes.-

• Voor een gerichtere verzameling contacten kan je het indelen naar jaargetijden.
Lees 3838 keer Laatst aangepast op donderdag, 04 november 2021 17:10
Meer in deze categorie: « Facebook live O, wat ben ik mooi! »