Chorro Morro

Dit spel is het favoriete Scoutingspel van Marianna en Fernanda van een lokale Scoutinggroep in Bolivia.

De groep deelt zich op in twee kleinere groepen. Let op dat als je een groep hebt met meisjes en jongens, de meisjes en jongens gelijk verdeelt, want het gaat hier om kracht en gewicht! De ene groep gaat in een kring staan, waarbij iedereen de armen over elkaars schouders legt. De andere groep kiest iemand uit om te springen. Let op dat de persoon die gaat springen moet roepen dat hij eraan komt! De springer moet zorgen dat hij 'blijft' plakken aan de bestaande groep, terwijl de leden in de kring tot tien tellen. Na tien mag de volgende springen. Als er iemand valt, dan is het afgelopen en kan de rest niet meer springen. Zorg er dus voor dat degene die het langst kan volhouden als eerste gaat.

• Geen materiaal benodigd.

• In Flitz nummer 1 van februari 2011 kun je meer lezen.
Lees 4249 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 september 2020 22:03
Meer in deze categorie: « Mijn omgeving Wereldbol »