zondag, 28 februari 2016 12:42

Tenten bouwen met lappen

Binnen hutten bouwen, ook al regent het buiten.

Het regent. Stuiter ligt op de kussens in het huis van Noa en leest een boek over kamperen. Nu in een tent buiten, wat zou dat leuk zijn. Stuiter kijkt verlangend naar buiten en zucht. "Wat is er, Stuiter", vraagt Noa. "Ik zou het zo leuk vinden om nu in een tentje buiten te zitten, maar het regent", zucht Stuiter  "We kunnen een tent binnen maken", zegt Noa. "Ik heb genoeg kussens en kleden". Even later zit Stuiter in zijn tent binnen. Lekker warm en droog en er is ook limonade en een koek.

Maak met tafels en banken een grondvorm voor de hutten. Deze bedekken de leden met lakens en doeken. De hut komt de hoogte in door met touwen een ophangsysteem te maken naar de balken. De doeken worden aan elkaar gezet met schilderstape en wasknijpers. Op de vloer tenslotte een paar dekens neerleggen, zodat de kinderen lekker warm in de hut kunnen zitten.

• Veel lakens en doeken, stuk of 10.
  • Touwen, doorsnede 1 cm.
  • Schilderstape, wasknijpers.
  • Tafels en banken.

Let op de veiligheid en dat een constructie niet kan instorten.

• Geschikt voor regenachtige dag. Lekker eten en drinken in de tent.
  • Start de opkomst met deze activiteit; dan verzinnen de kinderen van alles zelf om er in of naast te doen!
  • Als je dit tijdens een kamp doet kunnen de kinderen er ook een nachtje in slapen.
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 1 Einde aan armoede.

Aanvullende informatie

Lees 2368 keer Laatst aangepast op zondag, 02 oktober 2022 14:00