dinsdag, 15 december 2015 19:05

Kaarsentoren

(1 Stem)

Het is tijd voor lichtjes en het licht door te geven.

In de voorbereiding maak je een tafel met aluminium folie en bedek je hier het met een toren van zand trapsgewijs. Je kan hier gewoon of moduleer zand voor gebruiken.

Tijdens het spel maak je eerst met de scouts een taart toren van zand en plaggen. Maak hem zo hoog dat je nog wel steeds kaarsen er op kan plaatsen op een veilige manier. Begin de activiteit door vanaf boven naar beneden elke scout een kaars te plaatsen op de toren/taart. Ze kunnen de kaarsen aan elkaar laten smelten of zelfstandig laten staan. Laat ze er bij een gedachte of een wens zeggen.

Als de toren af is kan je een kerstlied of een ander wens lied zingen met de hele groep.

Benodigde materialen

• Vraag aan je scouts of ze zoveel als mogelijk kaarsen en stompen van kaarsen meenemen
  • Extra waxine lichtjes en kaarsen
  • Stevige tafel
  • Alumnium folie
  • Plaggen zand of moduleer zand
  • Emmer water
  • Brandblussier

• Zorg dat het veilig is voor iedereen dus zet een emmer water en brandblusser klaar, en instrueer iedereen dat er rustig gedaan moet worden in de buurt van de kaarsen.
  • Kijk ook uit met kleding; bijvoorbeeld dat de das niet te veel naar voren hangt.

• Misschien leuk om het geheel of gedeeltelijk te filmen en op You tube te zetten onder: "Onze lichtwens voor scouting en de rest van de wereld".
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 16 Vrede, veiligheid en rechtvaardigheid.
Lees 2237 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 oktober 2021 18:19