Moderne goede daad

Scouts bewust maken van hun rol in de maatschappij en de mogelijkheid om daar op positieve wijze aan bij te dragen.

Deze activiteit is in de basis heel simpel. De scouts gaan echt op pad voor een moderne goede daad. Ze gaan het centrum van hun dorp of stad in en vragen mensen waar ze hen mee kunnen helpen, zonder hier geld voor te krijgen. Een karweitje zonder heitje. Of ze bedenken een gezamenlijke activiteit om hun omgeving een beetje beter te maken zoals het opruimen van zwerfafval om het nieuwe jaar schoon te beginnen!

Weinig, de moderne goede daad is een kwestie van gewoon doen.

• Veel enthousiasme.
  • Het dragen van de Scoutfit helpt enorm.

• Stimuleer de scouts om daadwerkelijk iets aan te pakken. Je kan de scouts elkaar laten stimuleren door na afloop de acties aan elkaar te presenteren en door middel van stemmen iemand te kiezen die de beste of meest verrassende klus heeft gedaan.

• Houd bij de klussen een vinger aan de pols, zodat de scouts niet in lastige of gevaarlijke situaties terecht komen.
  • Stuur het liefst per groep een begeleider mee.
Lees 1612 keer Laatst aangepast op maandag, 07 september 2020 20:12