dinsdag, 14 februari 2023 13:30

Logeerbever

Kinderen buiten Scouting met Scouting in aanraking laten komen.

Hoe zorg er voor dat je op een laagdrempelige manier in contact komt met potentiele nieuwe bevers? Hoe zorg je er voor dat de bevers zelf gaan vertellen wat zo leuk is aan Scouting? Hoe bereik je nieuwe doelgroepen? Deze ‘speciale’ bever zorgt er voor dat jouw beverjeugdlid enthousiast zijn/haar Scouting verhaal aan iedereen kan vertellen. Aandacht gegarandeerd!

De Logeerbever is een grote pop met beverblouse die elke week uit logeren gaat bij één van je bever jeugdleden. Zij nemen de logeerbever mee naar verschillen de activiteiten die ze gaan doen die week, zoals naar school, verjaardagen, familieuitjes etc. Dit zorgt er voor dat er op een laagdrempelige manier over Scouting gesproken wordt in de klas, met leeftijdsgenootjes, ouders, familie etc.

Om het feestje compleet te maken zorg je natuurlijk voor een logeerkoffertje. Hierin zit het dagboek van de logeerbever waarin al zijn avonturen opgeschreven worden met foto’s (en voorgelezen als de volgende opkomst is), maar hierin zit ook promotiemateriaal van jullie Scoutinggroep; een uitnodiging om een keer te komen kijken bij Scouting, Scouting sleutelhangers etc.

Handig is om even te kijken waar je bevers op school zitten, zodat niet een school elke week de logeerbever krijgt. Verder kan je misschien kijken of het in een bepaald seizoen juist handig ingezet kan worden.

Pop en een koffertje

Aanvullende informatie