zondag, 04 september 2022 14:58

Hoe is het om doof te zijn

(1 Stem)

Op bezoek bij een dovenschool of nodigen een tolk uit om hun wat bij te leren over de gebaren er van

De roverscout gaan de uitdagende aan om de wet en beloften te leren in gebarentaal.

Wat is een doventolk?

Doventolk is de benaming voor een tolk die gesproken taal naar gebarentaal of geschreven taal vertaalt voor doven. Hiermee combineert hij of zij de eigenschappen van onder meer de schrijftolk en tolk gebarentaal.

Wat is een dovenschool ?

Op een Dovenschool zitten kinderen met een uitdaging op gehoor. Zij kunnen bijvoorbeeld niet of maar zeer beperkt horen.

De roverscout gaan op onderzoek uit wat is een dovenschool en wat kun je er doen. Ze gaan een email schrijven naar een school toe of kijken in hun omgeving naar een persoon die doof is of de gebarentaal kan. Hir gaan ze kijken om er te leren wat het is gaan om doof te zijn wat de tips zijn hoe er mee om te gaan en welke manier er zijn om te kunnen communiceren met elkaar.

Geen materialen nodig.

Aanvullende informatie