zondag, 07 november 2021 13:28

Heitje voor een karweitje binnen de groep

Wie heeft als eerst het beoogde eindbedrag verdient door het uitvoeren van klusjes (opdrachten) van de leiding?

Iedereen wil natuurlijk leuke dingen kopen. Maar helaas hebben de scouts momenteel niet veel geld. De beste manier voor de scouts om geld te verdienen is natuurlijk ouderwets een heitje voor een kwarweitje. Oftewel het uitvoeren van een taakje/opdracht en daarna daar geld voor te krijgen.

Aan het begin van het spel verteld de leiding wel eindbedrag voor elke ploeg het doel is. De ploegen kunnen door middel van het uitvoeren van opdrachten geld verdienen. Hierbij zijn er verschillende soorten opdrachten en opties om geld te verdienen:

• Veel makkelijke opdrachten en snel kleine bedragen bij elkaar verdienen.
  • Grote opdrachten die langer duren of zwaarder zijn voor een groter bedrag.
  • Een deel van je geld inzetten bij een gokspel/ of inzetten op de beurs met de kans op mooie winst of grote verliezen.
  • Is er geld verloren en ligt die ergens voor de eerlijke vinder (houden ze wat ze vinden of leveren ze het in voor een 'vindersloon".

De ploeg die als eerste het vooraf ingesteld eindbedrag haalt wint.

• Opdrachten met daarbij het bedrag wat het opbrengt
  • Nepgeld of een manier om de inkomsten bij te houden
  • Alles wat nodig is voor het uitvoeren van de opdrachten

• Bedenk opdrachten die ook echt nuttig zijn, vegen van hoeken van het clubhuis die normaal niet gebeuren, het pionier palen hok eindelijk weer eens netjes enzovoort.
  • Kijk goed naar de balans tussen de opbrengst/zwaarte van een opdracht en welke vergoeding hier tegenover staat. 3 borden afwassen zou veel minder moeten opleveren dan alle palen in het pionier hok in het goede vak leggen.
  • Bedenk variaties voor het winnen of verliezen van geld voor de ploegen. Denk aan: gokspel/beurs, vindersloon, boete voor? (te veel herrie, te hard rennen)
Lees 876 keer Laatst aangepast op zondag, 20 februari 2022 16:55