Koorddansen

Over het ‘slappe koord’ lopen is zo makkelijk nog niet, test met je stam je circus skills.

Over een slap koord lopen is een behoorlijke uitdaging, begin daarom bij voorkeur met een slackline ‘achtige’ constructie. Heb je geen slackline dan is een dikke spanband een goed alternatief.

De band is een stuk breder dan een koord en hierdoor kan je met een avondje oefenen al aardig balans houden.

Hang de band tussen twee dikke bomen en ga om de beurd proberen op de band te balanceren.
Begin eerst relatief dicht bij de boom balans te houden en als dat een beetje lukt, probeer dan stapjes te doen op de band.

Voorbereidingstijd

Beperkt, vooral het materiaal van te voren regelen (en mogelijk zelf even testen).

• slackline of spanband.

Tips algemeen

• Check op internet (o.a. youtube) de instructies hoe je truckjes kan leren op een slackline.

• Hang het ‘koord’ niet te hoog, max op 0,5 meter en let op dat je een beetje zacht kan vallen (dus bij niet boven een betonnenplaat oid).
Lees 3410 keer Laatst aangepast op donderdag, 23 april 2020 10:19