Wereldbol

(1 Stem)

Bevers op een speelse manier kennis laten maken met de verschillende werelddelen en tegelijkertijd met scouts uit andere landen.

Sterre Stroom reist met haar boot naar veel verschillende landen en wil de bevers ook laten kennismaken met de verschillende werelddelen. Maak een wereldbol (opblaasbare bal met daarop de werelddelen getekend). Op ieder werelddeel is een foto geplakt die kenmerkend is voor het betreffende werelddeel. Door het lokaal heen hangen foto's uit de verschillende werelddelen en/of plaatjes van bevers uit dat werelddeel. Een bever doet zijn ogen dicht en prikt een willekeurig werelddeel, waarna de andere bevers zo snel mogelijk bij de foto moeten gaan staan waarvan zij denken dat het bij dat werelddeel hoort. De beverleiding legt uit om welk werelddeel het gaat en laat twee of drie foto's zien en leert de bevers één woordje in een taal die veel gesproken wordt in dat werelddeel. Daarna mag een volgende bever een werelddeel prikken.

• Wereldbol.
  • Stiften.
  • Foto's van verschillende werelddelen.
  • Buitenlandse woorden.

• Heb je geen wereldbol, teken dan op een heel groot vel/rol behang, de wereld na.
Lees 3565 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 september 2020 22:05
Meer in deze categorie: « Chorro Morro Rondom de wereld »