Ploegkist opruimspel

Kampkamp kist schoon en opgeruimd maken na een kamp

Zet per kist het volgende klaar:

• 1 tafel met maglite (of andere zaklamp), kaartjes met voorwerpen uit ploeg kist, morsecode, pen en papier
  • 1 tafel (5 meter verderop) met pen en papier, morsecode, lijst met inhoud ploegkist / woordzoeker
  • 1 tafel (1 meter achter de 2e tafel) waar de inhoud van de ploegkist op staat
  • 1 tafel (3 meter achter de 3e tafel) met wasbak gevuld met afwaswater, met theedoek en afwasborstel. Naast deze tafel staat een lege en schone kist.

Note: de scouts kunnen dit makkelijk zelf klaar zetten.

Aanvang spel

Dit is een roulerend spel. Bij de eerste tafel staat de gehele ploeg op 1 scout na. Deze scout staat bij tafel twee. Één scout pakt een briefje, zet dit om in morse en seint dat door naar scout 2 bij tafel 2. Scout 2 ontcijfert het en zoekt het voorwerp op in de woordzoeker. Hierna zoekt hij het op de voorwerp op de derde tafel. Hij loopt naar te tafel met de wasbak. Het voorwerp wordt afgewassen en in de ploegkist gestopt. Als hij hiermee klaar is sluit scout 2 zich achter aan bij tafel 1. Scout 1 is ondertussen doorgelopen naar tafel 2 om daar te gaan ontcijferen waardoor het allemaal blijft door rouleren.

Als alles schoon in de ploegkisten staat, worden de missende voorwerpen doorgegeven aan de leiding. Welke ploeg heeft het als eerste doorgegeven?

Alles klaar zetten

Per ploeg

• 1x Ploegkist
  • 4x Tafels
  • 1x Maglite (of andere zaklamp)
  • 2x Morsecodes
  • 2x Pen en papier
  • 1x Woordzoeker / inhoud lijst ploegkist
  • Afwasteiltje met afwas water, afwas borstel en theedoek (eventueel uit uit ploeg kist gebruiken)

• Controleer of de woordzoeker ook bij jullie ploegkist van toepassing is (inhoud verschilt per groep).
  • Morse valt te vervangen door semafoor.

Aanvullende informatie

Lees 5600 keer Laatst aangepast op zondag, 01 oktober 2023 12:36