Scouting the Battle

Deze activiteit stimuleert o.a. samenwerking, sociale verbondenheid, zelfvertrouwen en groepsidentiteit.

Bij Scouting kom je jezelf tegen. Je verlegt je grenzen door op kamp te gaan, andere mensen te leren kennen of een uitputtingshike te lopen. Verleg je grenzen door mee te doen aan een van onderstaande battles en maak er een onderlinge wedstrijd van.

Durf jij uit in je Scoutingkleding?

Maak een zo origineel mogelijke foto van jou en je mederoverscouts in Scoutingkleding in een kroeg of disco. Mail de foto naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en je ontvangt een verrassing.

Free hugs

Op YouTube vonden we filmpjes van het free hugs initiatief. Misschien ken je het al wel. Het recept is simpel: regel een stuk wit karton dat groot genoeg is om als bord boven je hoofd te houden. Pak een zwarte merkstift en schrijf erop: FREE HUGS - GRATIS KNUFFELS. Vorm twee of meer groepjes met zo’n bord en ga het centrum in! Wie heeft het meeste succes? Een klein initiatief voor een betere wereld. Kijk voor meer informatie op: www.freehugscampaign.org of www.freehugs.com.

In the picture

De ene helft van de roverscouts neemt het op tegen de andere helft. Als de stam niet voldoende leden heeft, kun je ook een andere roverscoutgroep in de regio uitdagen. De wedstrijd? Simpel. Zorg dat je met je mede roverscouts binnen een maand met een foto in de lokale of regionale krant staat. Natuurlijk niet als advertentie, maar met een artikel erbij.

Over de kook (alias het programma)

Bij dit spel bereiden de verschillende roverscouts het voor, tussen, hoofd- en na-gerecht (eventueel in 2, 3 of 4 tallen als de groepsgrootte dat toelaat. Hiervoor hebben ze familie, vrienden en de rest van de groep uitgenodigd. Aan het einde van elk gerecht word het beoordeeld door de gasten. Wie heeft het lekkerste gerecht?

• Fotoapparatuur.
Lees 2345 keer Laatst aangepast op dinsdag, 18 augustus 2020 16:35