dinsdag, 11 februari 2020 17:24

Battle of the switched sexes

(1 Stem)

Een gender activiteit met knipoog.

Stuur je leden een activiteitenbrief of uitnodiging waarop staat dat ze verkleed moeten zijn. Jongens verkleden zich als vrouw, meisjes als mannen.

Het lokaal: voorzie stoelen die opgesteld zijn in een U-vorm voor de leden (makkelijk verplaatsen naar een kring). Aan de voorkant van het lokaal staat een tafel en stoelen voor de jury. Ook is er een microfoon voor de presentator klaargezet.

Taakverdeling

• 1 presentator
  • Jury met 2 mannen en 2 vrouwen

Het spel

Wanneer nu over mannen en vrouwen gesproken wordt gaat het over het personage waarin ze verkleed zijn. Lid Simon die zich verklede als vrouw zal dus de macarena dansen. Alle opdrachten worden gespeeld mannen tegen vrouwen.

1. Catwalk: eerst gaan de mannen zich eens showen bij de jury, daarna de vrouwen
  2. Dansen: de mannen dansen op een jumpliedje, de meisjes op de macarena
  3. Mannen versus vrouwen: maak per geslacht zo snel mogelijk de langste klerenketting met eigen kledij.
  4. Flespoepen en swaffelen: hang een tampon aan een touwtje vast aan enkele meisjes. Die moeten ze nu zo snel mogelijk in een flesje met water krijgen dat op de grond staat.
    Hang een banaan aan een touw bij enkele mannen. Die moeten zo ver mogelijk een balletje weg slaan.
  5. Twerk-wedstrijd: met een tissuedoosje met pingpongballetjes aan het achterwerk gebonden moeten de leden zo snel mogelijk alle balletjes eruit krijgen.
  6. Zingwedstijd: de meisjes zingen ‘Barbie girl’ en de jongens ‘Ik wil je’ van De Kreuners
  7. Tijd voor een hapje: de meisjes eten een banaan op en de mannen een pruim zonder handen
  8. Estafette: een ballon kapot blazen tussen jongens en meisjes
  9. Op straat… Vrouwen moeten mascara en lipstift aanbrengen bij zichzelf, de mannen moeten fluiten naar de vrouwen

Afhankelijk van met hoeveel personen je bent kan je de opdrachtjes laten doen door de hele groep of telkens maar door enkele personen. Daarvan zal ook afhangen als je individueel punten geeft, met een afvallings-systeem werkt, hoeveel materiaal je moet voorzien… Dit is dus afdelingsgerelateerd.

Finalespel

Dit spel wordt gespeeld tussen de 6 best verklede/ mensen met het meeste punten van elk team, dit werd beslist tijdens de ‘catwalk’. Ze doen een afvalrace met kaartje zuigen en doorgeven tot er van ieder team nog 2 overblijven. De mannen moeten om ter luidste een boer laten en de vrouwen moeten een liefdesbrief schrijven naar de 2 mannen.

De jury beslist welke persoon de beste liefdesbrief geschreven heeft en wie de luidste boer gelaten heeft. Deze twee zijn dé winnaars van de battle of the switched sexes!

• Stoelen
  • Tafel
  • Pak kaarten
  • Jumpliedje Macarenalied ‘Barbie girl’ ‘Ik wil je’ van de Kreuners
  • Tampons
  • Bananen
  • Pingpongballetjes
  • Lege tissuedoos
  • Pruimen
  • Frisdrank met bubbels
  • 2 vellen papier
  • 2 balpennen
  • Drinkbekers
  • Ballonnen
  • Mascara
  • Lippenstift
  • Spiegel
  • 2 scouting gadgets

Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 5 Gendergelijkheid.

Lees 2334 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 oktober 2021 09:44
Meer in deze categorie: « Halloween Restaurant Takkentweeling »