maandag, 03 februari 2020 16:12

Zwevend tapijt

Om een weverij goed op gang te kunnen houden moet de directie zorgen dat er voldoende materiaal voorhanden is. Het is dan ook altijd een drukte van belang. De materialen om te kunnen weven komen binnen, het eind product moet naar de klant verzonden worden.

Verdeel de groep in kleine groepen met een gelijk aantal spelers en stel ze achter een lijn op in rijtjes achter elkaar. Achter elk rijtje ligt een hele stapel pakjes die naar de weverij gebracht moeten worden. Op een fluitsignaal pakt de achterste speler een pakje en geeft dit door aan de voorganger. De eerste speler van het rijtje holt naar de overkant, legt daar het pakje op een tafel en holt terug naar zijn groepje en pakt het volgende pakje, geeft die aan de laatste van het rijtje en sluit dan zelf aan. Het pakje moet weer naar voren doorgegeven worden en zo ga je net zo lang door tot alle pakjes aan de overkant bezorgd zijn. Wie daarmee het eerste klaar is, is de winnaar.

Uitgebreidere versie voor scouts, explorers en roverscouts:

Speel je dit spel met oudere deelnemers dan kan je onderweg obstakels aanbrengen of de pakken eerst verzendklaar laten maken, dus inpakken, adresseren, dan pas verzenden via een auto, dan luchtpost en tot slot weer met een auto. Het gaat hier om de uitgaande pakjes. Bouw om de zoveel meter een tussenstop in. Autotransport op een klein plankje op wieltjes, luchttransport: het pak vanachter een lijn door de lucht laten vliegen ( in een mand gooien). Moeilijkheidsgraad aanpassen aan leeftijd en lengte van de deelnemers).Let wel op dat de pakken dus niet breekbaar mogen zijn. De nummers 1 vertrekken en gaan het hele traject afleggen, de nummers 2 mogen pas vertrekken als er geen speler meer op de volgende tussenstop staat. ( de “autootjes” moeten door de speler die nieuw is op die tussenstop aan een touw terug getrokken worden) Mist een pakje het vliegtuig, dan moet de speler zelf zijn pakje oprapen en een nieuwe poging wagen. Net zo lang tot het raak is. Ligt het pakje in de mand, dan door naar de volgende post. Is iemand klaar dan neemt die een nieuw pak mee uit de bak met als adres De Weverij en holt terug naar het startpunt. Probeer p.p. tenminste twee pakjes te hebben, dus net aan beide kanten evenveel postpakketjes.

Voor de eenvoudige versie heb je alleen heel veel doosjes nodig en
twee lijnen. Eventueel dus een mand aan de ene kant en een tafel aan de andere kant

Voor de uitgebreidere versie is meer materiaal nodig.
2x heel veel doosjes
Inpak papier
Plakband automaat
Vilt stiften om het adres op te schrijven ( op een kaartje het adres waar het naar toe moet bijleveren)
Karretjes of planken op wieltjes of een oude kinderwagen of boodschappenkar
Wat lijnen
Bakken of wasmanden (vliegtuigen
Tafels

• Zorg voor voldoende ruimte tussen de groepjes
  • Als inpakpapier kan je best oude kranten gebruiken, dat is goedkoper dan inpakpapier.
  • Om het moeilijker te maken voor explorers en roverscouts, kan je van de doosjes gekke vormen maken die wat moeilijker in te pakken. Plak er een paar met duck-tape aan elkaar.
Lees 1188 keer Laatst aangepast op maandag, 17 februari 2020 16:56
Meer in deze categorie: « Halloween Restaurant Bolletje wol »