zondag, 12 januari 2020 12:07

Maak van je clubhuis een museum

Laat de welpen kennismaken met musea door er zelf één te maken.

Maak van je clubhuis een museum met een tentoonstelling en leid de bezoekers rond. Verzin met de horde een onderwerp waar jullie tentoonstelling over gaat en tover je clubhuis/lokaal om tot een echt museum. Voorbeelden van onderwerpen zijn hobby’s, verzamelingen, en scouting materialen. Organiseer één onderdeel van de tentoonstelling. Zoek de voorwerpen die je nodig hebt voor jouw onderdeel bij elkaar en vertel iets over jouw onderdeel aan bezoekers van het museum.

Thema welpen

Mor de pauw wil graag haarzelf laten zien. Maar waar zal ze beginnen? Over wat ze kan, heeft gedaan, wat ze heeft, of? Ze vraag het aan Mowgli, en samen komen ze er uit. In het gekozen onderwerp maken ze mooie verzameling en nodigen anderen uit om het te bekijken.

Zorg voor voldoende materiaal om een tentoonstelling van te kunnen maken. Denk aan:

• Folders
  • (scouting)posters
  • verschillende edities de Scouty
  • voorwerpen die bij je groep horen zoals je scoutingdas en groepsvlag
  • ...

• Je kan eerst met de welpen zelf een museum bezoeken om inspiratie op te doen.
  • Deze activiteit is onderdeel van het insigne Geschiedenis.
  • Maak de opening van het museum zo feestelijk mogelijk.

Aanvullende informatie

Lees 954 keer Laatst aangepast op dinsdag, 09 januari 2024 21:13