zondag, 17 november 2019 11:52

Waar hoort het bij?

Leer samen met Rozemarijn het verschil tussen vlees en vegetarisch eten.

Rozemarijn heeft een hele stapel recepten van gerechten die ze graag wil koken. Ze wil voor vandaag graag iets vegetarisch koken, maar ze weet niet wat ze dan het beste kan maken. De bevers helpen Rozemarijn met het sorteren van de producten en gerechten. Wat eten de bevers het liefst?

Er worden vier verschillende afbeeldingen van etenscategorieën geplaatst.

• Koe (vleesgerechten)
  • Melk (drinken)
  • Fruit
  • Groente

Verschillende afbeeldingen van producten en gerechten worden door de bevers naar het juiste plaatje gebracht.

• Vier etenscategorieën afbeeldingen: Koe (vleesgerechten), melk (drinken), fruit en groente.
  • Verschillende afbeeldingen van producten en gerechten: Gehaktbal, pannenkoeken, fruitsalade, groentetaart, yoghurtgerecht, worsten, kaassoufflé, friet, stokbrood met kruidenkaas, vegetarische/groentesoep, aardappelsalade

• In plaats van afbeeldingen van producten en gerechten kun je ook de producten zelf gebruiken. De jeugdleden kunnen dan ook het eten zelf proeven. Lekker!
  • Maak de activiteit meer uitdagend zodat het ook geschikt is voor welpen of scouts door meer categorieën toe te voegen die dichter bij elkaar liggen.
    • Koe
    • Kip
    • Varken
    • Noten
    • Groente
    • Melk
    • Ei
    • Fruit
    • Paddenstoelen
    • Soja
  • Ook kun je er voor welpen of scouts een wedstrijd van maken wie het snelst de producten hebben gesorteerd en de meeste producten op de juiste plek heeft gelegd.
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 12 Duurzame consumptie en productie.
Lees 965 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 oktober 2021 10:49