donderdag, 10 oktober 2019 15:23

Waterballon gooien (Waterspel)

Zoveel mogelijk waterballonnen in een andere kano gooien.

Elke kano krijgt een aantal waterballonnen en moet deze op aanwijzing van de leiding in een andere kano gooien. De bemanning die de meeste waterballonnen raak heeft gegooid heeft gewonnen.

Varianten

• Je kunt de welpen ook willekeurig ballonnen in een andere kano laten gooien, alleen is dan lastiger bij te houden hoeveel een kanobemanning er raak heeft gegooid.
  • Variant is om een aantal emmers op de kant op te stellen en de scouts, terwijl ze langs kanoën, om beurten waterzakjes vanuit de kano te laten mikken in de emmers. Op de emmers kunnen verschillende aantallen punten worden gezet, afhankelijk van de grootte van de emmer of van hoe ver de emmer van de waterkant staat. Wie haalt de meeste punten óf wie krijgt het meeste water in een emmer met zijn bak?

• Waterballonnen (met klein beetje lucht er in zodat ze blijven drijven)
  • Kano's
  • Ruim vaarwater

• Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland