Ken je medescouts

(1 Stem)

Je medescouts beter / op een andere manier leren kennen, aan de hand van stellingen.

De spelleider geeft 6 stellingen, genummerd van 1 tot en met 6. Elke speler rangschikt deze stellingen tussen: "Vind ik erg van toepassing op mijzelf" tot: "Vind ik absoluut niet van toepassing op mijzelf." Hier door krijgt elke speler als het goed is een rijtje van 6 cijfers. Hierna gaan alle spelers bij elke stelling bedenken welke stelling het beste vind passen bij de andere spelers. Bijvoorbeeld: stelling 1 past het beste bij Piet, stelling 2 past het beste bij Truus, stelling 3 past het beste bij Klaas enzovoorts.

Als iedereen hier klaar mee is, vraagt de spelleider aan iedereen wie hij / zij bij elke stelling heeft staan. (Piet wie vond jij het beste passen bij stelling 1?). Zijn antwoord word geverifieerd met deze persoon. Heeft deze persoon de stelling benoemd als: Ving ik erg van toepassing van mijzelf, dan krijgt Piet 3 punten. Heeft deze persoon de stelling geplaatst bij: deze stelling vind ik van toepassing op mijzelf, dan krijgt Piet 2 punten. Staat deze stelling op de plek: Deze stelling vind ik een klein beetje van toepassing op mijzelf, dan krijgt Piet 1 punt. Staat de stelling daar in tegen op de plek: Vind ik absoluut niet van toepassing op mijzelf, krijgt Piet geen punten.

Op deze manier gaan we alle stellingen bij elke persoon langs. Wie kent zijn mede scout het beste en scoort dus het hoogst?
Mogelijke stellingen:

• Een jaar vrijwilligerswerk doen in derdewereldland.
  • Meedoen aan de World Scout Jamboree.
  • Kamperen in de Ardennen.
  • Op vakantie gaan naar een 3 sterren all inclusieve hotel aan de Costa Brava.
  • Een tatoeage nemen.
  • Een puppy adopteren uit het asiel.
  • Een single / CD opnemen.
  • Een eigen zaak beginnen.
  • De Nijmeegse vierdaagse lopen.
  • Enzovoort.

Stellingen bedenken.

• Stellingen.
  • Papier.
  • Pennen.

• Lok een verhaal uit: Vraag om uitleg, met name als de vind ik erg passen bij, compleet niet zo blijkt te zijn bij die persoon.
  • Doe meerdere speelrondes, de eerste ronde is over het algemeen nog erg wennen
Lees 2586 keer Laatst aangepast op maandag, 07 december 2020 10:36
Meer in deze categorie: « Wat roept Steven? Knuffel-EHBO »