De kettingfoto

Deze activiteit doet een beroep op de creativiteit en het maken van associaties.

Bij deze activiteit wordt steeds de ene foto doorgegeven en dient als voorbeeld voor de volgende. De jeugdleden (individueel of per subgroep) zijn er dus om de beurt mee bezig. Dit kun je tijdens een opkomst doen door bijvoorbeeld de activiteit in een postenspel op te nemen.

Geef aan een jeugdlid of subgroepje een foto en laat ze vervolgens zelf een foto maken die daar een associatie mee heeft. De foto die zij maken, dient weer als voorbeeld voor het tweede groepje die dezelfde opdracht krijgt, maar dan zonder de eerste foto. Dit proces herhaal je een aantal keer zodat er ‘kettingen’ van foto’s ontstaan. Foto’s, geinspireerd door de voorlaatste foto maar zonder de kennis van de foto’s daarvoor. Het is interessant om met elkaar deze kettingen te bekijken en te achterhalen welk verband de jeugdleden voor ogen hebben gehad met de genomen foto’s.

Voorbereidingstijd

Kort, namelijk zelf een goede eerste foto (of meerdere eerste foto's) maken.

• Eerste foto('s).
  • Fototoestel(len) of telefoons met camera.
  • Eventueel een computer en printer, zodat je de foto's kunt afdrukken en meegeven aan de volgende.
Lees 5287 keer Laatst aangepast op maandag, 07 december 2020 10:33