maandag, 16 september 2019 17:16

Winter wonderland

Maak een winter wonderland, met zelfgemaakte sneeuw.

Keet en Fleur Kleur hebben een grote stapel kerstkaarten voor zich. Op de kerstkaarten zien de bevers prachtige idyllische plaatjes van winterlandschappen met sneeuw en ijs. In Nederland hebben we sinds 1900 echter maar 8 keer een witte kerst gehad, voor het laatst in 2009 en 2010. Een goede reden om zelf aan de slag te gaan om een winter wonderland te maken.

Buiten verzamelen de bevers materialen zoals takjes, mooie blaadjes, dennenappels, dennentakjes en andere voorwerpen die als basis kunnen dienen voor een miniatuur winter wonderland. Laat de bevers een aantal kerstkaarten bekijken met wintertaferelen in de sneeuw als voorbeeld.

De bevers maken nu zelf sneeuw, door een pakje baking soda te mengen met een halve bus scheerschuim. Eventueel kun je er glitters doorheen doen voor een glinsterend effect. Kneden tot het eruit ziet en voelt als sneeuw. Met deze nepsneeuw die ook koud aanvoelt kun je sneeuwballen en zelfs een klein sneeuwpopje maken.

Met de gevonden materialen en de zelfgemaakte sneeuw maken de kinderen een winter wonderland. Je kunt dit buiten of in het clubhuis laten doen.

Uit oude kerstkaarten knippen de bevers plaatjes van mensen, dieren, huisjes en andere dingen. Plaats deze in het winter wonderland om het geheel nog mooier te maken.

• Pakje baking soda
  • Halve bus scheerschuim
  • Eventueel glitters
  • Gevonden materialen uit de natuur
  • Oude kerstkaarten
  • Scharen

Laat de bevers de 'sneeuw' niet opeten.

• Maak van het de creaties foto's en stuur deze naar ouders en bestuursleden als kerstaarten.
  • Handen wassen zodat de nepsneeuw niet overal terecht komt is meer dan handig.
Lees 1568 keer Laatst aangepast op donderdag, 04 maart 2021 20:42