zondag, 10 maart 2019 12:16

Walk - a - thon

(1 Stem)

Wandelen is helemaal in, en wordt veel gebruikt als vrijetijdsbesteding. Organiseer een wandel evenement om geld op te halen voor de groep, in combinatie met je groep naamsbekendheid geven.

Wandelen is helemaal in, en wordt veel gebruikt als vrijetijdsbesteding. Er zijn meerdere wandelevenementen die binnen scouting al georganiseerd en / of gelopen worden, zoals de Duinenmars, Airborne, Baden Powelltocht (meerdere regio's) en Sint Joris Mars en de 4daagse van Nijmegen met 4kamp op labelterreinen in de buurt.

Als groep kun jezelf een wandelevenement organiseren.

Stap 1: Bedenk hoe groot je het wil organiseren. Wil je het alleen voor eigen leden, iedereen in je dorp / wijk of juist ook regio / landelijk? Wil je voor scouts of ook juist niet scouts. Daarnaast bedenk je welke afstanden er gelopen kunnen worden. Als je het klein houdt is 2 afstanden (5 en 10km) voldoende. Maar hoe meer deelnemers er zijn hoe meer starttijden en afstanden er gelopen kunnen worden.

Stap 2: Bedenk hoe wandelingen lopen. Is het bewegwijzerd, krijgen lopers een kaartje of route mee. doe je route technieken of niet? of alleen bij de kortere route's? Waar zijn er posten (en woorden daar versnaperingen verkocht voor extra inkomsten) Daarnaast moet je letten op gevaarlijke punten in de routes, bijvoorbeeld bij drukke wegen.

Stap 3: Regel vergunningen bij gemeente, EHBO'ers, verkeersregelaars, parkeerplaatsen enzovoort (gedeeltelijk afhankelijk van de grootte).

Stap 4: Maak reclame op (sociale) media en op de wandel agenda.

Stap 5: Zet de wandelingen uit (pijlen) en print routes uit, regel de versnaperingsposten.

Stap 6: Dag zelf.

Stap 7: Afbraak en financiële afhandeling.

• Pijlen
  • Routes
  • EHBO materialen
  • Posten (drink en eet punten)
  • Banken en tafels

Hou rekening met oversteken van drukkere wegen.

• Diegene die trainen voor de 4 daagse van Nijmegen zijn blij met leuke / mooie wandelingen met langere afstanden (30, 40 en 50 km). Als je die afstanden organiseerd, maak dan ook reklame bij die doelgroep.
  • Koppel de wandeling aan een bijzondere dag zoals de bevrijding (van jou dorp / stad), koningsdag, langste of kortste dag van het jaar bijzondere geschiedenis enzovoort. Bijvoorbeeld de midzomernachthike of egg hunt.
  • Geef de actie rugbaarheid door meerdere manieren 'reklame' te maken. Bijvoorbeeld door artikelen in de plaatselijke krant, berichten op facebook en internet (denk ook aan de wandelagenda), maar ook ouders goed in te lichten in een brief.
  • Download: Geld verdienen voor je groep: maak het leuk en leerzaam.
  • Activiteit welpen en de week van het geld.
Lees 1708 keer Laatst aangepast op zondag, 12 januari 2020 15:29