zondag, 08 april 2018 14:12

Vriendschapsspellen met Stanley Stekker

(1 Stem)

Stanley Stekker heeft zin in een actieve opkomst waarbij de bevers allerlei spellen doen met een Scoutingdas.

De activiteit begint met het uitleggen aan de bevers dat iedereen op de wereld bij Scouting een das draagt en dat die das ons verbindt. Daarna vertel je dat de bevers vandaag met Steven Stroom allerlei spelletjes doen die met een das te maken hebben. Voorbeeldspellen:

• Bind twee bevers aan hun enkels bij elkaar (met een Scoutingdas) en laat ze op deze manier allerlei opdrachten doen: een estafette, een hindernisbaan, zaklopen, tweelingtikkertje etc.
  • Zakdoekje leggen, maar dan met een Scoutingdas
  • Daswerpen
  • Blinddoek een van de bevers met een Scoutingdas en dan kun je verschillende spellen spelen: nachtwacht, estafette, of de geblinddoekte bever een das laten bewaken in het midden van de groep.

• Scoutingdassen
  • Materialen voor de spelletjes