zondag, 08 april 2018 13:56

Crazy 88 met je das

(1 Stem)

Op 1 augustus is het weer scout scarf day. Een mooie gelegenheid om onze das eens flink in het zonnetje te zetten door middel van deze crazy 88.

Splits de jeugdleden op in groepjes. Na het opsplitsen krijgt ieder team een lijst met 88 challanges. De jeugdleden gaan op pad en gaan zo veel mogelijk challenges zo creatief mogelijk uitvoeren. Dit wordt uiteraard vastgelegd met een mooie foto of video.

Spreek af dat de jeugdleden op tijd weer allemaal terug op het clubgebouw of op het kampterrein zijn zodat je met elkaar het beeldmateriaal nog kunt terugkijken. Hilariteit gegarandeerd!

Een aantal ideeën voor challanges met je das

1. Pimp een auto met jullie dassen.
  2. Ga op de foto met een buschauffeur, uiteraard draagt de chauffeur jullie das.
  3. Maak een zo lang mogelijke slinger van jullie dassen.
  4. Ga touwtje springen op de markt met zo veel mogelijk mensen, uiteraard is het springtouw gemaakt van jullie das.
  5. Verzamel van iedere speltak-leeftijd (5-7 jaar, 7-11 jaar, 11-15 jaar, 15-18 jaar, 18+) een willekeurig persoon en zet deze samen op de foto. Je snapt het wel; uiteraard dragen ook deze mensen jullie das.
  6. Bind jullie das in een vlaggenmast.
  7. Schrijf en liedje of gedicht over jullie das (minimaal 10 regels).
  8. Maak een das van voedsel.
  9. Bind 3 groepsgenoten aan elkaar vast met jullie dassen en leg een zelfbedacht parcours af met minimaal 5 hindernissen.
  10. Bedenk minimaal 5 manieren om je das als kledingstuk te dragen (anders dan om je nek natuurlijk).
  11. Knoop een vriendschapsknoop in iemand zijn das
  12. Doe de neckie flip challenge
  13. Hang zo veel mogelijk verschillende evenementen dassen om je nek
  14. Maak een mitella van je groepsdas. hinkel daar Ee een oarcours van 10 obstakels.
  15. Maak met 6 dassen een brancard en loop daar 30 meter mee met een object.
  16. Iedereen maakt met zijn das een staart. Ga dan zoveel mogelijk dassen van De anderen zien te bemachtigen. Als je geen staart meer hebt geef je de je verzamelde dassen aan degene die jou staart heeft gepakt.
  17. Vorm een duo en knoop bij de een linker en de ander de rechter been vast met een das. Loop een parcours.
  18. Vorm met zijn allen duo's en knoop bij de een de linker en bij de ander de rechter been vast met een das. Wijs een duo aan als tikkers. Speel tikkertje.
  19. Verzamel de dassen van alle groepen uit je regio. Leg ze neer of hang ze op en maak er een foto van. Mag je de dassen houden dan kan je er ook een mooie collage maken en ze inlijsten.
  20. Neem 9 stokken van ongeveer 2 meter. Bevestig aan de bovenkant overdwars een das. Zet de palen verdeeld over een terrein of bos in De grond. Maak er een kuiltje bij. Met een bal en stokken (of hockeysticks of iets dergelijks.) kan je een potje (boeren)golf spelen.
  21. Trek de omtrek van je das over op papier. ontwerp op papier je eigenaar die laat zien wie jij bent en waar je voor staat. houdt een presentatie of modeshow.
  22. Knoop of speld diverse dassen aan elkaar zodat je een paraplu of parasol mee kan bedekken. Zo creeer je je eigen groeps schaduwplek.
  23. Binnen 2 minuten zo veel mogelijk andere vormen van gebruik van je das verzinnen. De leukste hiervan voer je vervolgens uit plaats je op social media.
  24. Vind op zo veel mogelijk verzamel websites een vermelding van jouw scoutinggroep met das. Sta je er nog niet bij, zorg er dan voor dat dit zo snel mogelijk gebeurt.
  25. Enz.

Uiteraard is een Crazy88 ook leuk met iets minder dan 88 opdrachten.

• 88 opdrachten (of minder)
  • Dassen
  • Minimaal 1 camera of mobiele telefoon voor elk groepje
  • Evt. de explorers op de fiets laten komen

Denk aan veiligheidshesjes indien het donker is.

• Speel dit spel bij voorkeur overdag. Naast dat het veiliger is, zijn er ook meer mensen op straat en komt het de kwaliteit van de foto's ten goede.
  • Voor inspiratie voor opdrachten kun je kijken op Crazy 88 en Crazy scout.
  • Eventueel te combineren met: Actief op sociale media

Aanvullende informatie