Uitdagende buitenruimte

Buitenspelen in de natuur. Ravotten, vies worden. Geweldig. Dat kan bij Scouting. Veel Scoutinggebouwen staan in de natuur, maar lang niet allemaal. Hoe maak je van de buitenruimte een uitdagende speelruimte met respect voor de natuur?

Als roverscout hou je wel van een uitdaging. Is er rond je clubhuis voldoende te beleven? Kun je er klimmen, abseilen, varen of vliegen? Of is het een saai bos of een open grasvlakte of zelfs alleen maar beton? Dan is het tijd voor actie! Welke actie? Tja, dat bedenken jullie met elkaar. Wat zou nou echt geweldig zijn om bij je clubhuis te hebben? Een boomhuttendorp. Een klimwand. Een mega doolhof. Een high rope course. Een zwembad. Denk groot. Alleen al omdat het gaaf is om iets unieks aan je Scoutinggroep toe te voegen en bovendien kun je er als groep ook veel publiciteit mee krijgen.

Handig voor de werving van nieuwe jeugdleden of leiding. Dus denk groot, groter, grootst en pak het aan.

Voorbereidingstijd

Het bedenken gaat het beste met de benen op tafel. De uitvoering kost meer tijd en is afhankelijk van jullie grootse plannen.

• Een creatief brein, een beetje ambitie en heel veel materialen en tijd.

• Daag jezelf en je mede roverscouts uit om out of the box te denken.

• Vraag de juiste vakmensen om hulp om je aanwinst veilig te bouwen.
Lees 1930 keer Laatst aangepast op woensdag, 30 september 2020 21:30