Wie zoet is krijgt lekkers

Met de explorers een steentje bijdragen aan het Sinterklaasfeest.

Wat ruikt het lekker in jullie clubhuis! Niets ruikt lekkerder dan eigen gebakken pepernoten en speculaas. Als explorers kunnen jullie bijdragen aan de Sintvreugde en voorbereidingen door het bakken van pepernoten en of speculaas. Voor de beginnende bakkers onder ons zijn er kant-en-klare mixen te koop. Maar zoek je met je afdeling uitdaging dan bak je de pepernoten en speculaas met losse ingrediënten. Zoek op internet naar het lekkerste recept of maak er een wedstrijd of proeverij van. Wie van jullie is de pattisier van de afdeling?

Voorbereidingstijd

• Recepten zoeken een half uurtje.
  • Boodschappen doen, ook een half uurtje.

• Dat ligt helemaal aan het recept dan jullie kiezen, maar een oven is wel een voorwaarde.

• Hebben jullie (nog) geen ervaring met bakken, nodig dan eens een handige ouder uit of ga eens langs de plaatselijke bakker.

• Vergeet de ovenwanten niet!
Lees 1904 keer Laatst aangepast op donderdag, 20 augustus 2020 11:17