zondag, 07 november 2021 11:59

Schaatsen met de speltak!

Baan je een weg op het ijs. Ga met zijn allen naar een schaatsbaan!

Schaatsen is een erg leuke en sportieve activiteit voor met je hele speltak. Hiervoor kan je naar een kunstschaatshal, of met een beetje geluk zelfs op natuurijs schaatsen. De oudste ijzeren schaatsen die in Nederland zijn gevonden dateren al uit de dertiende eeuw. Een echte Nederlanse traditie dus!

Hoewel het schaatsen aanzich al erg leuk is, kun je er voor kiezen verschillende dingen te ondernemen. Help elkaar te leren schaatsen met een schaatsles, ga kunstschaatsen leren, of doe een wedstrijdje.

• Schaatsen
  • Warme kleding, muts en handschoenen (vaak verplicht in een kunstschaatshal)
  • Iets te eten/ te drinken
  • Vervoer zoals de fiets

• Hou rekening met gladheid (vallen) en schaatsen die scherp kunnen zijn.
  • Bewapen je tegen de kou met mutsen en handschoenen.
  • Als je bij een kunstschaatshal gaat schaatsen, houd je je aan de huisregels.
  • Als je op natuurijs gaat schaatsen, controlleer dan van te voren het ijs en blijf weg van de zwakke delen. Neem voor noodgevallen een handdoek en warmtedeken mee, en laat iemand die nat is geworden zich zo snel mogelijk op een warme plek omkleden. Blaas het schaatsen af als je het ijs niet vertrouwd!

• Vooraf reserveren bij schaatsbaan.
  • Om de kosten te drukken kan je vragen om iedereen hun eigen schaatsen mee te nemen en de rest voor de huur een eigen bijdrage.
Lees 566 keer Laatst aangepast op zaterdag, 25 december 2021 22:23