zondag, 02 mei 2021 17:07

Vriendschap

Knoop zoveel mogelijk vriendschapsknopen in scoutingdassen in 1 minuut.

Introductie voor welpen

Baloe vindt vriendschap erg belangrijk. Maar hoe kun je vriendschap tonen? Shanti verteld hem over vriendschapsarmbandjes die ze met haar vriendjes in het dorp knoopt. De armbandjes knopen ze dan dicht met een vriendschapsknoop.

Het spel

Maak zoveel mogelijk vriendschapsknopen in dassen van jouw welpenvrienden. Hoeveel vriendschapsknopen kun jij maken in 1 minuut? Zet jouw horde op een rij, met een ongeknoopte das om. Leg vervolgens in elke das zo snel mogelijk één vriendschapsknoop. Bij hoeveel welpen kun jij een vriendschapsknoop leggen?

Bewijs

Maak een filmpje als bewijs. Zorg dat de welp die knoopt de gehele tijd in beeld is. Breng daarbij ook een stopwatch in beeld die gaat lopen vanaf het moment dat de welp start met knopen. Zorg dat ook de gemaakte knopen goed in beeld komen. Het filmpje mag niet worden bewerkt en er mag ook geen stopwatch na het filmen in de opnames worden gemonteerd.

• Alleen een welp kan deze recordpoging zetten.
  • Slechts één welp legt in het filmpje de vriendschapsknopen.
  • De knopende welp legt vriendschapsknopen in scoutingdassen die om de nek van verschillende welpen zitten.
  • Alleen de vriendschapsknoop zoals in de link is geldig.
  • Bij een gelijke eindstand, wint de horde die als eerste het record instuurde.

• Scoutingdassen
  • Stopwatch
  • Camera

• Oefen voor het maken van een filmpje, deze vriendschapsknoop met jouw horde.
  • In het speciale jubileumeditie zakboekje welpen kun je vinden hoe je een vriendschapsknoop maakt, of;
  • Bekijk hier het filmpje hoe je een vriendschapsknoop maakt: https://www.youtube.com/watch?v=lK-U5uE7PfQ

Aanvullende informatie

Lees 1216 keer Laatst aangepast op vrijdag, 08 juli 2022 11:24