dinsdag, 26 januari 2021 16:04

De mama's van Sterre

(1 Stem)

Thema introductie bevers

Stuiter zit bij Noa. Noa is bezig in haar boeken kast (of bekijkt youtube filmpjes op internet) er komen grote boeken langs, kleine boekjes, mooie felgekleurde boeken met grote platen en saaie zwart witte boeken met alleen maar letters. Op eens valt het oog van Stuiter op het boek "de mama's van Sterre". Dat boek ziet er mooi uit. Noa verteld dat het een boek is over toen Sterre Stroom een klein meisje was. Sommige kinderen hebben een papa en een mama – sommigen kinderen hebben twee mama’s. Sommige meisjes verkleden zich het liefst als prinses – sommige meisjes zijn graag piraat. Iedereen is een beetje anders en ook een beetje hetzelfde.

De activiteit

Het is normaal dat we niet allemaal op elkaar lijken. Met kleurplaten kun je dit aan kinderen laten zien. Daarom is het leuk om hier eens met Bevers mee aan de slag te gaan. Soms zal het onderwerp van de kleurplaat een gesprek uitlokken; vaak zien kinderen niets bijzonders en kleuren ze gewoon.

Print de bijgevoegde kleurplaten uit en laat de bevers lekker aan de slag gaan met de kleurplaten. Het is leuk als de bevers de tekening voor iemand maken die ze “lief” vinden. Dat mag natuurlijk iedereen zijn (ouder, vriendje, vriendinnetje, huisdier, enz.).

Het is leuk om deze activiteit te combineren met het voorlezen van een verhaal zoals “De mama’s van Sterre”. Dit is een prentenboek met paginagrote kleurenillustraties. In dit prentenboek komt regenboog ouderschap op een speelse en begrijpelijke manier aan bod. Het boek is in veel bibliotheken te lenen of online te bestellen.

Aanvullende informatie

Lees 1580 keer Laatst aangepast op zondag, 21 januari 2024 20:23