zondag, 15 november 2020 14:42

Kerstlunch

Maak je eigen kerstlunch. Samen gezellig de kerst vieren op anderhalvemeter of on-line.

De voorbereiding van de activiteit begint een week van te voren.

Deel 1: Subgroepjes maken

Deel de groep in drie / vier subgroepjes (eventueel meer / minder kan ook maar schat dat dan zelf in aan de hand van de programmabeschrijving). Deze groepjes bedenken allemaal een makkelijk te bereiden onderdeel van de kerstlunch. Hieruit komt een lijst met ingrediënten welke nodig is voor het programmadeel.

Tussendeel: Boodschappen

Keuze-> is je programma op het clubhuis: Haal dan per subgroep je ingrediënten.

Keuze -> is je programma thuis: De boodschappenlijsten worden dan gedeeld met de hele groep. Iedereen uit de groep haalt dan deze ingrediënten.

Deel 2: Samenstellen en opeten

Keuze-> is je programma op het clubhuis: Iedereen krijgt te horen wat de gerechten zijn en kan dan alleen maar toch gezamelijk de complete kerstlunch gaan samenstellen en daarna opeten.

Keuze -> is je programma thuis: Maak contact met elkaar via bijvoorbeeld https://meet.jit.si welke werkt in de internet browser zonder toeters of bellen. Iedereen krijgt te horen wat de gerechten zijn en kan dan alleen maar toch gezamelijk de complete kerstlunch gaan samenstellen en daarna opeten.

Heel veel plezier en gezelligheid met dit programma-advies!

Boodschappenlijst welke eerder is vastgesteld. (alle ingrediëntenlijstjes)

Doe geen onveilige bereidingswijze en ga uit van de hele groep.

• Houd rekening dat het meerdere groepen zijn die een onderdeel bedenken omwille van de tijd van bereiden en de hoeveelheid eten wat je maakt.
  • Een anderhalve meter winter-barbecue waarbij iedereen een eigen barbecue en te bereiden materialen meeneemt is ook een mogelijkheid als je op het H.K. draait.
  • Gebruik vooral de ideeën die het beste bij je aansluiten.
  • Je kan er natuurlijk ook je kerstdiner van maken als je wat meer tijd hebt.
Lees 916 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 20:11