Kano hindernisbaan (Waterspel)

In het water langs de Khaali Jagah Vlakte kun je leuk varen, maar soms zijn er hindernissen zoals boomstammen en lianen. Met wat aanwijzingen en hulp van Jacala de krokodil ga je proberen snelheidsrecords te breken.

Een leuk spel waarmee je welpen ook behendiger worden met hun kano, is een hindernisbaan. Maak hiervoor twee hindernisbanen naast elkaar over het water, zodat je met kano’s een wedstrijd kunt doen.

In die hindernisbaan kan zitten

• Lijn laag gespannen over water (waar de kano onder door moet)
  • Boeitjes om te zig-zaggen
  • Stammetjes aan ankerlijntjes waar je met de boot onderdoor moet (en zelf er over heen)
  • Een ondiep gedeelte (zodat de welpen naast de boot moeten lopen)

Voorbereiding

Parcours uitzetten. Doe dit eventueel 2 keer zodat er 2 teams tegen elkaar kunnen strijden.

• Kano's

Diverse obstakels zoals

• Boeien
  • Stammetjesvastgemaakt met anker lijntjes
  • Enz

• Zorg voor afgebakend vaarwater
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

• Zorg dat het water voor alle welpen loopbaar is. Dat betekend niet te diep, maar ook dat er geen (scherp) afval op de bodem ligt.
  • Denk aan algemene veiligheidsmaatregelen bijvoorbeeld minder ervaren zwemmenrs (jonge welpen) of zwemvesten.
  • Deze activiteit is geschikt als onderdeel van het insigne Kanoën.
Lees 3440 keer Laatst aangepast op woensdag, 08 september 2021 19:19