zondag, 19 november 2017 11:35

Bouw je eigen kamp

(1 Stem)

Door middel van spelvormen scouts stimuleren tot samenwerking in het creëren van een eigen kampomgeving voor een weekend.

Scouts bouwen naar eigen inzicht hun eigen kamp met behulp van materialen die zij met spelvormen verdienen. Met verschillende spellen zijn punten (munten) te verdienen om bouwmaterialen te krijgen waarmee een onderkomen, meubilair en kookgerei kan worden gerealiseerd.

Scouts worden gestimuleerd om samen te werken, onderling materialen uit te wisselen/ te ruilen.

• Pionierhout / touwen / zeilen / planken
  • Spellen: bijv. levend stratego / rijnwaterspel / zaagwedstrijd / houtkloofwedstrijd / vingerhoed water aan de kook brengen / touwtje doorbranden etc.
  • Munten met verschillende waarden

• Tijdens de spellen moet er op worden gelet dat geen tijdslimiet wordt gezet op gevaarlijke activiteiten als hakken.
  • Werken met pionierpalen vergt goed toezicht op veiligheid .

• Plan goed wat je wilt bereiken en wat voor middelen daar voor nodig zijn.
  • Eventueel kan ook de maaltijd tijdens het weekend door middel van spel verdient worden.
Lees 711 keer Laatst aangepast op zondag, 28 juni 2020 14:41
Gepubliceerd in Kampthema's, 11-15 scouts, weekend