Knuffelopkomst verkleedestafette

Bevers leren over persoonlijke verzorging: aankleden, wassen, tanden poetsen. Deze activiteit kan gebruikt worden ter voorbereiding op een logeerweekend zodat de bevers weten hoe ze voor en na het slapen zichzelf verzorgen.

Thema introductie

Stuiter logeert bij Rozemarijn en Professor Plof. 'Het is tijd om naar bed te gaan, Stuiter', zegt Rozemarijn. 'Ga je eerst nog even onder de douche en dan je tandenpoetsen?'

De activiteit

Vraag van tevoren of alle bevers hun knuffel mee willen nemen. Maak met de bevers kleren voor hun knuffel: een hoedje van papier en een jasje van een vuilnis- of boterhamzakje. De jasjes, hoedjes leg je samen met handdoeken en sponsjes (om te wassen) op een tafel aan het einde van het estafette-parcours. De bevers moeten in 2 teams omstebeurt naar de tafel rennen en daar in de goede volgorde de spullen pakken om hun knuffel 1) te wassen 2) af te drogen 3) jasje aan trekken en 4) hoedje opzetten. Welke ploeg is als eerste klaar met het verzorgen en aankleden van hun knuffels?

• Papier.
  • Vuilniszakken/boterhamzakjes.
  • Scharen.
  • Lijm.
  • Potloden, stiften.
  • Sponsjes.
  • Handdoekjes.
  • Reserveknuffels.

• Je kunt dit spel spelen als voorbereiding op een logeerweekend.
  • Deze activiteit is ook leuk om te combineren met een bezoek aan een zorginstelling of dierenparkje zodat bevers leren hoe het daar werkt.
  • Je kunt natuurlijk nog meer elementen toevoegen, zoals neus snuiten of tanden poetsen.
  • In plaats van plastic zakken kan je ook papieren zakken nemen.
  • Als er kinderen snel klaar zijn mogen ze hun jas en hoed kleuren.
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 3 Goede gezondheid en welzijn.

• Loslopende knuffels zijn gevaarlijk!
Lees 2385 keer Laatst aangepast op zondag, 06 februari 2022 13:26