zondag, 18 juni 2017 15:13

Gezamenlijke activiteit om de periode bij de roverscouts af te ronden

In deze gezamenlijke afrondingsactiviteit inspireren de roverscouts elkaar om hun periode bij de roverscouts te evalueren en te presenteren, voorbeeld van een Partenza

De vertrekkende roverscouts organiseren een activiteit waarin ze met elkaar kunnen uitwisselen en terugkijken naar hun periode bij de roverscouts. Vanuit deze activiteit presenteren de vertrekkende roverscouts ieder hun eigen ontwikkeling.

De roverscouts die blijven, bereiden een uitzwaai-activiteit voor, waarin ze de vertrekkende roverscouts teruggeven wat ze van hen geleerd hebben en welke ontwikkeling ze gezien hebben bij iedere roverscout die vertrekt.

Ook kijen de roverscouts verder: wat willen ze binnen scouting gaan doen. Word het draaien van een speltak, of toch een regionale of landelijke funktie. In elke @scout en online staan leuke en uitdagende vacatures

Gebruik ter inspiratie bijvoorbeeld foto's, herinneringen, voorwerpen van de groep.

Lees 1719 keer Laatst aangepast op donderdag, 07 september 2017 08:58