(Assistent) Ploegleiderstraining

Het werken met ploegen bij scouts is een van de pijlers waarop het spel is gebaseerd. Dit betekent echter ook dat het belangrijk is om er voor te zorgen dat (assistent) ploegleiders toegerust zijn om hun ploeg te kunnen leiden. Dus een stukje training op een leuke wijze is hier zeker van belang.

Tijdens een weekend alleen voor (assistent) ploegleiders wordt er aandacht besteedt door middel van verschillende spelvormen aan het leiden van de ploeg, hoe om te gaan met conflictjes binnen de ploeg, hoe te zien aan welke vaardigheden de ploeg behoefte heeft, hoe uitleg te geven van activiteiten en spelen.

De voorbereidingstijd voor een ploegleidersweekend is beperkt, want er ligt een kant en klare handleiding. Maar enkele uren zijn toch wel gewenst om jezelf eigen te maken met het materiaal, het materiaal te vermenigvuldigen, een accommodatie te regelen en de betreffende boodschappen.

Lees 4762 keer Laatst aangepast op vrijdag, 23 februari 2024 14:04
Gepubliceerd in Kampthema's, 11-15 scouts, weekend