dinsdag, 17 mei 2016 16:51

Drakenbootrace - Pimp je lelievlet (Waterspel)

Het is leuk om stil te staan bij dit chinezen festival waarbij normaal schulden worden vereffend. We gaan dan ook onze lelievlet op pimpen!

Het is leuk om mee te doen met een drakenboten-race binnen je eigen watergroep. Maak samen met je bak een heuse drakenboot met allerlei versieringen. Alles in de vorm van de chinese draken en lichtjes. De boeg moet natuurlijk een mooie drakenkop hebben. Zoek op internet een paar mooie voorbeelden, er zijn veel filmpjes te zien uit China als je zoekt op 'drakenboot race'. En hang ook aan de zijkant van je boot met karton of waterafstotend materiaal mooie draken figuren. Misschien kun je ook nog iets met verlichting doen?

• kano of vlet
  • karton
  • waterafstotend materiaal
  • goed stevig touw om het te bevestigen
  • verf (iets wat niet gelijk doorloopt bij het nat worden)
  • verlichting (wel waterproof bv. kerst verlichting met een batterij of accu)
  • Lampionnen of wat stevige ballonnen waar je papier mache omheen kan doen.
  • Lange linten of gekleurd touw
  • De waterscouts zouden zelf ook nog kunnen bedenken of ze nog materialen thuis hebben die ze er voor kunnen gebruiken zoals oude lakens of grote borden waar wat op bevestigd kan worden.

• Als je verlichting gebruikt moet het wel waterproof zijn.
  • Let op als je gaat varen dat alles goed bevestigd is
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

• Je zou het ook over 2 weken kunnen verspreiden: de eerste week materiaal maken en de volgende week ophangen de drakenboot race houden.
  • Het is heel leuk als je er een filmpje van maakt en op Youtube zet
  • Met welpen gebruik je de Kano

Aanvullende informatie