zondag, 13 november 2022 15:23

Wie daagt wie uit?

Roverscouts gaan een persoonlijke uitdaging van een stamlid aan.

Alle roverscouts schijven hun goede voornemen voor het nieuwe jaar op een briefje. Denk daarbij aan een typisch scouting voornemen zoals het maken van een groot pionierbouwwerk of het lopen van een hike in de bergen. Of kies een meer serieus voornemen zoals helpen bij de voedselbank of meewerken aan een goede doelen actie. Ook kun je kiezen voor een meer persoonlijk voornemen zoals het overwinnen van je hoogtevrees of ontwikkelen van je creatieve vaardigheden.

De briefjes worden in een hoed gehusseld en willekeurig weer uitgedeeld. Bedenk een uitdaging bij het voornemen dat op het briefje staat. Vervolgens worden de uitdagingen die zijn bedacht om de beurt opgelezen, alle roverscouts die het een leuke uitdaging lijken om in de praktijk te brengen steken hun hand op. Het aantal stemmen wordt geteld.

Bespreek daarna in de stamgroep welke van de uitdagingen de meeste stemmen hebben gekregen en welke haalbaar zijn om dit jaar met je stamgroep in praktijk te brengen en neem dit mee in je jaarplanning.

• Pen en papier
  • Hoed

Draag er zorg voor dat goede voornemens en uitdagingen van anderen niet belachelijk worden gemaakt.

Deze activiteit heeft raakvlakken met de Proloog fase van het roverscout spelprogramma. Zie Proloog - Scouting voor meer informatie.

Aanvullende informatie

Lees 454 keer Laatst aangepast op dinsdag, 27 december 2022 01:26