maandag, 17 januari 2022 19:29

Hoeveel past er in jouw vlet? (Waterspel)

De scouts doen onderzoek naar de transportboten van vroeger, hoeveel konden zij meenemen? Daarna testen zij in de praktijk uit hoeveel kan een lelievlet meenemen?

De scouts doen op het internet of in boeken onderzoeken naar hoeveel transportboten vroeger konden meenemen. Hoe groot waren deze boten en wat namen zij mee?

Zodra de scouts hier antwoord op hebben gaan zij zelf aan de slag! De scouts gaan vaak zelf op reis met de lelievletten, hiermee kunnen zij ook hun spullen meenemen zoals de tenten of kookgerei. Hoeveel kunnen zij in hun vlet laden? Probeer dit uit te drukken in getallen: 120kg of 180L of 28 welpen of 6 biljarttafels.

Stof voor nadenken: Kunnen zij zelf nu ook nog mee met reis? Is dit veilig te vervoeren op drukker water met golven? Als dat niet zo is kunnen zij dit nog vastzetten en hoe?

• Een lelievelt
  • Spullen om in te laden
  • Naslagliteratuur
Lees 414 keer Laatst aangepast op woensdag, 26 januari 2022 22:33