vrijdag, 12 maart 2021 08:08

Welpen op circuskamp

Korte omschrijving

De circus gaat op pad! De welpen hebben allemaal een rol binnen het circus. Zoals elk jaar gaat het circus een week op pad om de voorstelling te oefenen om uiteindelijk de voorstelling te spelen. Aangekomen in het dorp of de stad om voorstelling te spelen gebeuren er gekke dingen. Het circus wordt gesaboteerd door een ander circus in de buurt....

Themaverhaal

Wie zijn we?

Dit zomerkamp zijn we een rondreizend circus, geleid door de directeur. Hij heeft als kind het circus opgezet, en overal waar hij komt nodigt hij artiesten uit om met hem mee te reizen. Op deze wijze heeft het succesvolle circus een grote schare artiesten aangetrokken en bestaat het al zo’n 20 jaar. De leden van de troupe zijn op verschillende momenten erbij gekomen. Sommige leden zijn er al vanaf het begin, en andere hebben pas een paar jaar ervaring. De artiesten leven van de inkomsten van hun shows en wat de dorpsbewoners hen schenken.

Het themaverhaal begint wanneer het reizende circus aankomt in Ede bij ons clubhuis. (Thema-uitnodiging: de directeur nodigt mensen uit zich aan te sluiten bij het circus die mee willen reizen en talent hebben) De welpen laten tijdens het introkamp zien wat ze kunnen en treden uiteindelijk toe tot het circus. Als ze helemaal lid geworden zijn (aan het einde van het kamp), gaat het circus op pad naar het volgende dorp (hashtag zomerkamp).

Het zomerkamp begint als het circus zich klaarmaakt om verder te reizen. We pakken op het clubhuis de hele zwik in en gaan op pad. Als we in het nieuwe dorp aangekomen zijn, rijden we eerst langs de burgemeester om te vragen waar we ons circus mogen opzetten. De burgemeester wijst ons naar het clubhuis. Op de toegewezen plek aangekomen kijken we even rond en proberen we het terrein zo aantrekkelijk mogelijk in te richten. De dorpsbewoners en andere bezoekers moeten direct kunnen zien dat er hier een geweldig circus komt! We zetten onze circustenten en kraampjes op, en versieren het hele terrein. Ook maken we plekken waar onze acrobaten en kunstenmakers kunnen oefenen. We willen hier namelijk ook een grote voorstelling geven voordat we doortrekken door de rest van het land. Tijdens het zomerkamp gaan we voor deze grote show voorbereidingen treffen en oefenen zodat we de beste circusvoorstelling van het land kunnen neerzetten.

Sabotage! Tijdens dit kamp gaan er een aantal dingen mis. 1 van de leden van de troupe wil dat dit circus uit elkaar valt en zijn eigen circus beginnen! Daarom saboteert hij dagelijks het een en ander. De circusartiesten weten echter elke dag zijn pogingen te verijdelen en er een stukje beter uit te komen. Chil laat op elke sabotageplek per ongeluk een stuk van zijn persoonlijke pamflet achter. Uiteindelijk puzzelen we op donderdag de stukjes in elkaar en ontmaskeren hem.

Globale planning

Zaterdag

Ochtend: Aankomst en langs de burgemeester.

Middag: Aankleding van het clubhuis en plan voor de week doornemen: Hoe organiseren we een succesvolle circusshow?

Avond: Verder met opbouwen en aankleden. Verkennen?

Zondag

Ochtend: Kerkdienst.

Middag: We werken verder aan de uitstraling van ons kamp en maken pamfletten en posters die we gaan verspreiden in de omgeving tijdens de hike.

Avond: bordspel?

Maandag

Ochtend: Hike

Middag: Hike. We gaan de omgeving laten weten dat er een circus in town is! We verspreiden onze pamfletten en voeren kunstjes op om mensen te paaien.

Avond: We genieten van onze welverdiende rust.

Dinsdag

Ochtend:  We gaan spullen en plannen verzamelen voor onze shows en ze verder uit werken. Tijdens deze bezigheden gaat het een en ander mis. Er verdwijnen spullen en afspraken gaan verkeerd. We komen er achter dat iemand of iemanden de boel in de war sturen.

Middag:

Avond: Een cluedo achtig spel om erachter te komen wie vandaag voor problemen zorgde en waarom. Probleem opgelost! Of niet..

Woensdag

Ochtend: We beginnen de dag met oefenen voor onze grote show totdat er een vreemdeling opduikt die super hulp nodig heeft! We gaan deze persoon natuurlijk helpen.

Middag: We helpen de vreemdeling verder. Als beloning biedt hij ons eten aan. Ons eten was een beetje op, dus we zijn heel blij met het eten dat hij ons aanbied! We houden een groot feestmaal (primitief koken)

Avond:

Donderdag

Ochtend:

Middag: We treffen voorbereidingen voor de generale repetitie. Deze worden weer in de war gebracht (door Chil). We vinden het laatste stukje pamflet en hebben zo de laatste aanwijzing naar Chil gevonden. We butsen hem en zijn weer vrienden.

Avond: Generale repetitie voor de grote show morgen!

Vrijdag

Ochtend: Opruimen

Middag: Zwemmen

Avond: De grote voorstelling! En naar huis.

Elke dag: Half uurtje voor de rust de stukjes oefenen voor de grote show. Dan weten we zeker dat de show helemaal goed gaat!  Elk groepje welpen oefent het hele kamp met dezelfde leiding die verantwoordelijk is voor dat stukje.

Bijlages

Lees 5904 keer Laatst aangepast op woensdag, 30 augustus 2023 17:01