zondag, 07 maart 2021 12:54

Help de boswachter

Help een boswachter bij een lokaal natuurgebied in beheer van de natuurgebieden, en kom zelf daardoor ook weer eens buiten.

De natuur om ons heen in Nederland (en ook daarbuiten) is van groot belang. Scouts zijn vaak in de natuur te vinden om ervan te leren en ervan te genieten. Staatsbosbeheer zet zich daarom in voor de 3 B’s: beschermen, beleven en benutten. Hiervoor zijn vrijwilligers vrijwel altijd welkom die de boswachter helpen bij het beheer van de natuurgebieden.

Ben je graag buiten en vind je het lekker om samen met anderen de handen uit de mouwen te steken? Ga dan een keer helpen bij een natuurpark in jouw omgeving. De Corona lockdown geheel thuis uitzitten zou zonde zijn. Ga juist op 1,5 meter in kleine groepen en met de nodige hygiëne maatregelen de wijde natuur in!

Neem contact op met de bosbeheer organisatie bij jou in de buurt en overleg wat jij kan betekenen voor hun. Laat vooral in de reacties onder deze pagina weten hoe jullie het hebben aangepakt en welke tips jullie kunnen delen.

Kijk bijvoorbeeld eens op:

• Buitenkleding
  • Een goede voorbereiding is het halve werk. Bedenkt van te voren wat nog meer handig kan zijn.

Afhankelijk van wat je gaat doen; maar zorg er bijvoorbeeld voor dat het thuisfront weet waar je bent en dat je altijd een mobiel bij je hebt voor noodgevallen.

• Niet alleen tijdens de Natuurwerkdag in november zijn er weer veel leuke natuurwerk acties. De natuur staat immers nooit stil en er is altijd wat te beleven!
  • Je hoeft echt niet een groot natuurgebied helemaal aan de andere kant van het land op te zoeken. Mag wel natuurlijk, maar er zijn genoeg andere plaatselijke natuurgebieden in je omgeving die wel een handje kunnen gebruiken.
Lees 861 keer Laatst aangepast op zondag, 21 maart 2021 12:49