dinsdag, 19 mei 2020 14:03

Vlot varen (Waterspel)

Met een klein vlot een bepaalde afstand afleggen.

Elke speler moet zo snel mogelijk een aangegeven rechte baan te varen van ongeveer 15 meter lengte.
Je kunt hier een wedstrijd van maken. Elke speler heeft 200 punten. Voor elke seconde die hij nodig heeft, gaan er 5 punten af. Hoeveel punten houdt hij over?
Het begin aantal punten en te verliezen punten aanpassen aan minder ervaren spelers (zoals welpen).
Als een speler in het water valt, mag hij opnieuw beginnen. Je kan een maximaal aantal pogingen afspreken.
Het vlot kan al beschikbaar zijn. Het kan ook door de spelers zelf nog gemaakt moeten worden.

Materiaal: een houten vlotje van ong. 1 bij 1 meter en een peddel van ong. 1 meter lengte. Een stopwatch of iets dergelijks.
Of hout voor een vlotje van 1 bij 1 meter, touw en/of spijkers, hamer.

• Let erop dat het rustig water is, zonder sterke stroming of andere vaartuigen.
  • De spelers kunnen zwemmen.
  • Er liggen geen stenen e.d in het water, waar je op terecht kan komen, als je in het water valt. Of andere dingen waar je je aan kan bezeren.
  • Het vlot heeft geen splinters.
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

Lees 939 keer Laatst aangepast op donderdag, 21 oktober 2021 23:13